Principiile aplicarii managementului calitatii in noua editie ISO 9001:2015

Managementul calitatii inseamna gestionarea proceselor interconectate ale organizatiei. Intelegerea proceselor interconectate ajuta la optimizarea performantei organizatiei si implica:

  • Concentrarea sporita a eforturilor asupra proceselor cheie si oportunitatilor de dezvoltare.
  • Rezultate previzibile si realizabile printr-un sistem de procese si obiective care converg.
  • Performanta optimizata prin  gestionarea proceselor si a resurselor in mod eficient.
  • Reducerea barierelor si riscurilor pentru sporirea increderii dintre organizatie si client.

Cerintele ISO 9001: 2015 (noua editie a standardului ISO 9001) pentru managementul calitatii se bazeaza pe sapte principii cheie.

1. Orientarea catre client

Dat fiind ca organizatia furnizeaza produse sau servicii, este evident ca orientarea catre client reprezinta esenta afacerii. Concentrarea asupra clientului este un factor decisiv pentru dezvoltarea organizatiei, de aceea este deosebit de importanta, cunoasterea clientilor si nevoilor lor si adresarea corecta a problemelor cu care se confrunta. Orientarea catre client inseamna de asemenea masurarea si monitorizarea satisfactiei clientilor.

2. Importanta leadership-ului la nivelul conducerii organizatiei

Adesea se spune ca daca in spatele leadership-ului  dintr-o organizatie nu exista o strategie de implementare a unui sistem de management al calitatii, organizatia poate deveni vulnerabila.  Studiile au aratat ca organizatiile ce au inclus in strategia lor respectarea principiilor managementului calitatii, au raportat rezultate mai bune decat cele care nu se ghideaza dupa regulile de bune practici internationale.

3. Angajmentul personalului organizatiei

Pentru a asigura calitatea managementului si imbunatatirea calitatii intr-o organizatie, aceasta trebuie sa puna accent pe compententa si implicarea responsabila a  oamenilor care contribuie la dezvoltarea  afacerii.

 4. Abordarea bazata pe proces

Este nevoie de o intelegere clara a sistemului de procese in organizatie, pentru a putea controla si imbunatati rezultatele.

5.Luarea deciziilor pe baza dovezilor

Motivul pentru care se pune accent pe masurare si monitorizare in cerintele ISO 9001, este pentru ca organizatia trebuie sa ia decizii in functie de dovezile rezultate din analizele si rapoartele pe care le genereaza cu privire la diferite aspecte si situatii pe care le intampina in  domeniu sau de activitate.

6. Imbunatatirea

Imbunatatirea este vitala pentru mentinerea nivelelor de performanta pentru diferite procese, pentru reactie la schimbari in functie de factorii interni-externi si totodata pentru a crea oportunitati.

7. Managementul Relatiilor cu partile interesate

Intrucat relatiile cu clientii, angajatii si toate partile interesate din organizatie sunt vitale in dezvoltarea sa, gestionarea acestora este unul dintre cele mai importante principii. Desi accentul se pune adesea pe gestionarea relatiilor din reteaua de furnizori, mentinerea relatiilor cu toate partile interesate este importanta, pentru a asigura sustenabilitatea si cresterea calitatii in organizatie.

Sursa: iso.org

Vrei sa afli cat te costa sa obtii o certificare ISO 9001?

Agentia CISEO® este unica Agentie din domeniul certificarii si implementarii standardelor in organizatiile din Romania.

Agentia de certificare si implementare standarde internationale, europene si nationale este organizatia competenta sa furnizeze servicii specializate de informare, educare si intermediere pentru companiile sau profesionistii care doresc sau au nevoie sa demonstreze, in fata autoritatilor statului, partenerilor de afaceri nationali si internationali sau clientilor sai, faptul ca presteaza o activitate comerciala sau profesionala in conformitate cu standardele de bune practici din domeniul lor.