10 motive pentru a aduce standardele in afacerea dumneavoastra

Standardele constituie modalitatea cea mai eficienta de a convinge clientii ca sunteti la cel mai inalt nivel de calitate:

1. Imbunatatiti produsele si serviciile dumneavoastra
Aplicarea unui standard poate sa conduca la imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor dumneavoastra. Ar putea sa rezulte, desigur, o crestere a vanzarilor. O calitate ridicata constituie intotdeauna o motivatie pentru cumpararea unui produs sau achizitionarea unui serviciu. Rareori sunt tentati clientii sa cumpere produse de calitate slaba sau indoielnica. In plus, ridicarea calitatii produselor si serviciilor dumneavoastra poate sa ridice nivelul de satisfactie al clientilor – una dintre caile cele mai bune pentru a mentine clientii deja existenti sau pentru a patrunde pe noi piete.
2. Atrageti noi clienti     
Crearea unei perceptii corecte referitoare la afacerea dumneavoastra, cu privire la produsele si serviciile oferite, este vitala atunci cand doriti sa atrageti noi clienti. Standardele constituie modalitatea cea mai eficienta de a va convinge clientii ca sunteti la nivelul de calitate, securitate si incredere cel mai inalt si cel mai respectat pretutindeni, la nivel national, european sau international.
 3. Cresteti competitivitatea dumneavoastra
Conformandu-va standardelor veti avea o afacere care este angajata in atingerea excelentei. Aceasta va poate oferi un avantaj important asupra concurentei care nu aplica standardele – ajutandu-va sa castigati clienti noi in defavoarea acesteia. In plus, in anumite sectoare multi clienti vor cumpara numai de la furnizorii care demonstreaza ca produsele lor sunt la anumite standarde.

4. Inspirati un plus de incredere clientilor dumneavoastra

Increderea in produsele si serviciile pe care le oferiti constituie probabil unul dintre motivele – cheie pentru care clientii existenti cumpara de la dumneavoastra. Aceasta incredere in abilitatea proprie de a satisface cerintele clientilor, are toate sansele sa creasca cand acestia vor descoperi ca ati adus standardele in organizatia dumneavoastra. In plus, implementarea anumitor standarde (de exemplu SR EN ISO 1400:2005 cu privire la managementul mediului si al deseurilor) poate fi foarte utila pentru imaginea publica
5. Diminuarea posibilitatii de a gresi
Aplicarea unui standard tehnic implica armonizarea cu specificatii care au fost incercate si testate de catre experti. Aceasta inseamna ca aveti posibilitatea de a irosi mai putin timp si bani pentru produse si servicii care sa atinga nivelul cerut de calitate si performanta. Pe langa faptul ca va costa bani, erorile va pot afecta reputatia. Standardele furnizeaza firmelor un punct de referinta compatibil si de incredere, care ajuta la reducerea riscului de comitere si de producere a unor neintelegeri.
 6. Reduceti costurile de productie
Implementarea unui standard tehnic va diminua cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare si ar putea reduce necesitatea de a elabora parti si instrumente care sunt deja disponibile. In plus implementarea SR EN ISO 9001:2001 si a sistemului de management al calitatii v-ar permite sa va simplificatii procesele, afacerea dumneavoastra fiind mult mai eficienta si mai profitabila.
7. Faceti ca produsele dumneavoastra sa fie compatibile
Prin aplicarea unor standarde tehnice relevante, va puteti asigura ca produsele si serviciile dumneavoastra sunt compatibile (sau „inter-operabile”) cu cele produse sau furnizate de catre alti producatori de pe piata europeana. Aceasta constituie una dintre caile cele mai eficiente de marire a dimensiunii pietei dumneavoastra potentiale si poate fi deosebit de benefica cand efectuati exporturi.
8. Conformitatea cu reglementarile
Aplicarea standardelor are caracter voluntar. Din punct de vedere legal nu sunteti obligati sa le introduceti si puteti avea alte optiuni. Totusi, conformitatea cu ele va poate ajuta sa indepliniti obligatiile legale cu privire la anumite lucruri, precum ar fi securitatea utilizatorilor si protectia mediului. Nu veti putea sa va vindeti produsele pe anumite piete daca acestea nu au o anumita calitate si nu respecta criteriile privind securitatea. Conformandu-va standardelor, veti face economie de timp, efort si bani, standardele dandu-va un plus de liniste spirituala, stiind ca lucrati la nivelul responsabilitatilor legale.
9. Exportul produselor va fi mai usor
Inainte de a putea fi vandute in Uniunea Europeana, multe marfuri trebuie sa respecte specificatiile definite prin directivele europene si standardele aferente acestora. De obicei asemenea produse trebuie sa poarte marcajul CE. Realizand acest lucru, va fi posibil sa vindeti marfurile dumneavoastra pe piata unica europeana.
10. Cresteti sansele de succes
Includerea standardelor in strategia dumneavoastra de marketing poate sa dea produsului sau serviciului oferit mai mari sanse de succes. Aceasta din cauza ca standardizarea – prin faptul ca se bazeaza pe colaborare – poate sa va ajute la obtinerea unor cunostinte mai bune cu privire la client si necesitatile pietei. Organizatiile au sanse mai mari de succes pe piata daca utilizeaza standarde recunoscute.