Certificat ISO 22000
Sistemul de Management al Sigurantei Alimentare
Obtinerea unui certificat ISO 22000 de catre o organizatie (societate cu raspundere limitata, societate pe actiuni, asociatie, fundatie, cabinet, institutie publica, etc), atesta faptul ca aceasta indeplineste cerintele standardului ISO 22000 – Sistemul de Management al Sigurantei Alimentare.
Conformitatea cu cerintele mentionate in standardul ISO 22000 este solicitata ce mai adesea de catre partenerii de afaceri (clienti / furnizori) sau autoritati (de exemplu, de catre DSVSA sau in cazul licitatiilor publice). Acestia sunt interesati sa se asigure ca riscurile asociate sigurantei alimentare sunt minimalizate si eliminate. Pe langa toate celelalte avantaje, trecerea cu succes a unui audit de certificare ISO 22000 si detinerea unui certificat ISO 22000 confera partenerilor de afaceri un plus de incredere si faciliteaza schimbul de informatii in siguranta.
Descriere
AVANTAJE
Obtinerea unui certificat ISO 22000 (HACCP) poate fi obligatorie pentru:
- Indeplinirea conditiilor de participare la licitatii publice
- Indeplinirea conditiilor pentru obtinerea de fonduri de la Uniunea Europeana
- Comercializarea produselor / serviciilor pe piata europeana
- Organizarea si optimizarea proceselor interne pentru reducerea riscurilor si imbunatatirea performantelor companiei dvs.
- Obtinerea sau mentinerea unor contracte cu clienti de talie multinationala
- Semnarea unor contracte cu furnizori importanti, nationali sau internationali
- Obtinerea unui plus de imagine si de incredere din partea partenerilor de afaceri.
PRET
Pretul unui certificat ISO 22000 este influentat de factori precum:
- dimensiunea organizatiei certificate ISO 22000 (numar de angajati, locatii certificate, etc),
- domeniul de activitate certificat ISO 22000,
- termenul de obtinere a unui certificat ISO 22000,
- motivul / scopul obtinerii unui certificat ISO 22000.
TERMENE
Termenul de obtinere a unui certificat ISO 22000 variaza in functie de tipul de certificat ISO 22000, acreditarea detinuta de Organismul de Certificare, daca standardul ISO 22000 face parte sau nu dintr-un sistem de management integrat, domeniul de activitate si dimensiunea organizatiei certificate.
Un certificat ISO 22000 care atesta conformitatea cu Sistemul de Management al Sigurantei Alimentare este valabil, de regula, timp de 3 ani de la data emiterii.
Pe parcursul perioadei contractuale (de regula 3 ani), Organismul de Certificare va efectua audituri de supraveghere, conform clauzelor contractului de certificare. In cadrul unui audit de supraveghere auditorii verifica daca organizatia a mentinut sistemul de management certificat si implementat initial. Trecerea cu succes a auditului de supraveghere atesta continuitatea valabilitatii unui certificat ISO 22000.
Informatii suplimentare
PASI
Pasii pentru obtinerea unui certificat ISO 22000 sunt:
1. Trimiterea cererii de oferta pentru certificat ISO 22000.
2. Primirea Ofertei CISEO pentru certificat ISO 22000.
3. Negocierea conditiilor din oferta, in functie de varianta de plata, termenul de obtinere a unui certificat ISO 22000 etc.
4. Completarea Cererii de Aplicare cu datele necesare pentru intocmirea contractului de certificare.
5. Primirea si semnarea documentelor de certificare (contract si anexe).
6. Stabilirea datei pentru auditul de certificare.
7. Auditul de Certificare.
8. Primirea Certificatului ISO 22000.
9. Supravegherea anuala.
10. Recertificare ISO 22000.
Pe parcursul auditului de certificare pentru emiterea unui certificat ISO 22000, auditorii:
- verifica:
-
- Documentatia ISO 22000 (Manualul de Siguranta Alimentara, Proceduri de sistem, Proceduri operationale, Inregistrari)
- Implementarea Sistemului de Management al Sigurantei Alimentare
- evalueaza conformitatea organizatiei cu:
-
- cerintele legale,
- cerintele standardului ISO 22000 si
- cerintele specifice organizatiei respective.