Certificare ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc.
Procesul de Certificare ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc. consta in mai multe etape de auditare efectuate de catre un Organism de Certificare ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc. independent, cu scopul evaluarii conformitatii organizatiei cu cerintele standardelor internationale / Sistemelor de Management.
Echipa de auditori verifica, in cadrul auditului de certificare daca un anumit standard ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc. sau Sistem de Management a fost implementat si este mentinut in organizatia auditata, urmarind cerintele standardului, cerintele legale si cerintele proprii ale organizatiei.
Fiecare Sistem de Management supus procesului de certificare ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc. contine un set de reguli de buna practica specifice domeniului sau de aplicare.
Certificarea unor Sisteme de Management se solicita foarte des in diverse situatii, domenii de activitate, legislatii, de diferite parti contractuale (clienti, furnizori), autoritati, etc.
Cel mai adesea, o organizatie decide sa treaca printr-un proces de certificare ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc. specific domeniului sau de activitate atunci cand o terta parte ii solicita sa furnizeze dovada conformitatii cu standardele internationale ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc.
Decizia de alegere a Organismului de Certificare ce furnizeaza serviciile de certificare ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc. se ia avand la baza recunoasterea si reputatia organismului, dar si ratiuni financiare, de exemplu pretul certificarii ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001, ISO 22000 etc.