Certificat SA 8000 : Responsabilitate Sociala

Obtinerea unui certificat SA 8000 atesta faptul ca organizatia a implementat un sistem de management al responsabilitatii sociale prin care se asigura controlul proceselor ce tin de personalul din cadrul organizatiei. Detinerea unui certificat SA 8000 reprezinta, asadar, dovada conformitatii cu cerintele standardului SA 8000 – Responsabilitate Sociala.

Descriere:

AVANTAJE Certificat SA 8000:

Organizatiile, indiferent de tipul acestora (societate, asociatie, institutie publica, etc) trebuie sa obtina un certificat SA 8000 pentru:

  • Indeplinirea conditiilor de participare la licitatii publice
  • Indeplinirea conditiilor pentru obtinerea de fonduri de la Uniunea Europeana
  • Comercializarea produselor / serviciilor pe piata europeana
  • Organizarea si optimizarea proceselor interne pentru reducerea riscurilor si imbunatatirea performantelor companiei dvs.
  • Obtinerea sau mentinerea unor contracte cu clienti de talie multinationala
  • Semnarea unor contracte cu furnizori importanti, nationali sau internationali
  • Obtinerea unui plus de incredere si de imagine.

Pret Certificat SA 8000:

Pretul unui certificat SA 8000 este influentat de factori precum:

  • dimensiunea organizatiei ce obtine un certificat SA 8000 (numar de angajati, locatii certificate, etc),
  • domeniul de activitate certificat SA 8000,
  • termenul de obtinere a unui certificat SA 8000,
  • motivul / scopul detinerii unui certificat SA 8000.

Termen obtinere certificat SA 8000:

Termenul de obtinere a unui certificat SA 8000 variaza in functie de tipul de certificat SA 8000, acreditarea detinuta de Organismul de Certificare, daca SA 8000 face parte sau nu dintr-un sistem de management integrat, domeniul de activitate si dimensiunea organizatiei certificate.

Un certificat SA 8000 care atesta conformitatea cu un Sistem de Management al Responsabilitatii Sociale este valabil, de regula, timp de 3 ani de la data emiterii.
Pe parcursul perioadei contractuale (de regula 3 ani), Organismul de Certificare va efectua audituri de supraveghere, conform clauzelor contractului de certificare. In cadrul unui audit de supraveghere auditorii verifica daca organizatia a mentinut sistemul de management implementat initial si certificat SA 8000. Trecerea cu succes a auditului de supraveghere atesta continuitatea valabilitatii respectivului certificat SA 8000.

 Pasi obtinere Certificat SA 8000:

Pasii pentru obtinerea unui certificat SA 8000 sunt aceiasi ca in cazul oricarui alt tip de certificat ISO:

1. Trimiterea cererii de oferta pentru certificat SA 8000

2. Primirea Ofertei CISEO.

3. Selectia tipului de certificat SA 8000 agreat.

4. Negocierea conditiilor din oferta, in functie de varianta de plata, termenul de obtinere a unui certificat SA 8000 , etc.

5. Completarea Cererii de Aplicare cu datele necesare pentru intocmirea contractului de certificare.

6. Primirea si semnarea documentelor de certificare (contract si anexe).

7. Stabilirea datei pentru auditul de certificare.

8. Auditul de Certificare.

9. Primirea Certificatului SA 8000.

10. Supravegherea anuala.

11. Recertificare ISO.

Pe parcursul auditului de certificare pentru emiterea unui certificat SA 8000, auditorii:

  • verifica:
    • Documentatia SA 8000 (Manualul de Responsabilitate Sociala, Proceduri de sistem, Proceduri operationale, Inregistrari)
    • Implementarea sistemului de management al Responsabilitatii Sociale – SA 8000
  • evalueaza conformitatea organizatiei cu:
    • cerintele legale,
    • cerintele standardului SA 8000 si
    • cerintele specifice organizatiei respective.