Avantajele detinerii unui certificat de calitate ISO 9001:2008

Obtinerea unui certificat ISO 9001 (sistem de management al calitatii), subliniaza faptul ca firma a ajuns la un anumit grad standard in procesele de gestionare a calitatii operationale si a proceselor interne.

Aceasta categorie de certificare ISO 9001 pentru managementul calitatii este larg recunoscuta la nivel international si ofera o categorie de beneficii firmelor care trec cu succes prin procesul de implementare ISO 9001 pentru obtinerea, in final , a mult ravnitului certificat ISO. Este adevarat, procesul de certificare este, in destule cazuri, unul dificil, dar beneficiile si satisfactiile ulterioare vor fi pe masura.Mai jos sunt detaliate doar o parte dintre cele mai cunoscute avantaje ale obtinerii acestui certificat:

Acces la piete noi cu ISO 9001

Datorita faptului ca mediul business actual este deja unul globalizat, unele societati comerciale este posibil sa fie nevoite sa isi deschida filiale in diverse colturi ale lumii.

Certificatul ISO 9001 ofera, in aceasta situatie, un mediu general valabil pentru a facilita tot felul de comparatii, indiferent de natura sau originea firmei care obtine aceasta certificare pentru managementul calitatii ISO 9001.

Eficienta operationala

Certificarea ISO 9001 va ajuta firma dvs. sa-si imbunatateasca procese operationale interne, crescand astfel eficacitatea activitatii si astfel ducand la micsorarea costurilor.

Un proces bine conturat si bine documentat poate duce la realizarea unor rezultate care duc usor la obtinerea unor caracteristici de calitate ridicate, respectand cerintele standardelor de calitate.

Cresterea gradului de satisfactie a consumatorilor

O firma care isi realizeaza activitatea tinand cont de specificatiile standardului de calitate ISO 9001, ia in calcul si necesitatile pe care consumatorii le au in stabilirea obiectvelor si tintelor de afaceri.

Necesitatea de a satisface intr-un mod superior cerintele pe care consumatorii le au este unul dintre obiectivele unei firme care a obtinut o certificare ISO 9001 (este un obiectiv al standardului de calitate in sine).

Satisfactia consumatorilor va ajuta intotdeauna o societate care este certificata ISO sa obtina un profit mai ridicat.

Auditurile interne ISO 9001

Sistemul de management al calitatii ISO 9001 presupune realizarea in mod constant, la anumite intervale de timp, de audituri interne in cadrul societatii certificate, cu scopul de a descoperi orice neconcordanta si neconformitate aparuta ulterior obtinerii certificarii.

Aceste audituri interne pot semnala chiar si cele mai mici erori din cadrul proceselor sau procedurilor ISO, inainte ca acestea sa se transforme in probleme importante, aducatoare de costuri semnificative.

 
Micile afaceri si ISO 9001
Micile firme (SRL-uri) si in general micile afaceri pot obtine beneficii semnificative pe de urma obtinerii certificatului pentru managementul calitatii ISO 9001 intrucat aceasta standardizeaza felul in care afacerile si procesele aferente lor se deruleaza.
Sursa: www.stiri.com.ro