Avantajele detinerii unui certificat de calitate ISO 9001:2008
Obtinerea unui certificat ISO 9001 (sistem de management al calitatii), subliniaza faptul ca firma a ajuns la un anumit grad standard in procesele de gestionare a calitatii operationale si a proceselor interne.
Certificatul ISO 9001 ofera, in aceasta situatie, un mediu general valabil pentru a facilita tot felul de comparatii, indiferent de natura sau originea firmei care obtine aceasta certificare pentru managementul calitatii ISO 9001.
Eficienta operationala
Certificarea ISO 9001 va ajuta firma dvs. sa-si imbunatateasca procese operationale interne, crescand astfel eficacitatea activitatii si astfel ducand la micsorarea costurilor.
Un proces bine conturat si bine documentat poate duce la realizarea unor rezultate care duc usor la obtinerea unor caracteristici de calitate ridicate, respectand cerintele standardelor de calitate ISO.
Cresterea gradului de satisfactie a consumatorilor
O firma care isi realizeaza activitatea tinand cont de specificatiile standardului de calitate ISO 9001, ia in calcul si necesitatile pe care consumatorii le au in stabilirea obiectvelor si tintelor de afaceri.
Necesitatea de a satisface intr-un mod superior cerintele pe care consumatorii le au este unul dintre obiectivele unei firme care a obtinut o certificare ISO 9001 (este un obiectiv al standardului de calitate in sine).
Satisfactia consumatorilor va ajuta intotdeauna o societate care este certificata ISO sa obtina un profit mai ridicat.
Auditurile interne ISO 9001
Sistemul de management al calitatii ISO 9001 presupune realizarea in mod constant, la anumite intervale de timp, de audituri interne in cadrul societatii certificate, cu scopul de a descoperi orice neconcordanta si neconformitate aparuta ulterior obtinerii certificarii.
Aceste audituri interne pot semnala chiar si cele mai mici erori din cadrul proceselor sau procedurilor ISO, inainte ca acestea sa se transforme in probleme importante, aducatoare de costuri semnificative.