De ce este important standardul international AS9100 si ce beneficii aduce companiilor din industria aerospatiala?
Daca activati in industria aerospatiala, clientii dvs. vor sa stie ca faceti pasii necesari pentru a imbunatati calitatea produselor si a serviciilor dvs. si pentru a imbunatati satisfactia clientilor, iar implementarea unui SMC in conformitate cu cerintele AS9100 poate face acest lucru. Prin gestionarea, controlul si auditarea propriilor procese, precum si prin faptul ca apelati la un organism extern de certificare care verifica faptul ca sistemul de management al calitatii respecta cerintele, clientii dvs. pot sti ca totul este bine pregatit.
Ca standard international recunoscut pentru sistemele de management al calitatii aerospatiale, AS9100 se bazeaza pe sapte principii de management al calitatii, care sunt recunoscute ca fiind necesare pentru a face un sistem de management al calitatii sa functioneze.
Pe baza principiilor de management al calitatii recunoscute la nivel international, AS9100 este conceput pentru a va ajuta sa implementati un sistem de management al calitatii, care s-a dovedit a oferi urmatoarele avantaje:
Imbunatatirea satisfactiei clientilor – prin concentrarea eforturilor dvs. pe intelegerea cerintelor clientilor si satisfacerea nevoilor clientilor, satisfactia clientilor dvs. se va imbunatati. O mai mare satisfactie a clientilor duce la clienti care revin si cumpara frecvent.
Imbunatatirea procesului de luare a deciziilor – prin implicarea managementului de varf in cadrul sistemului dvs. de management al calitatii si bazandu-va deciziile pe dovezi si nu pe notiuni si atitudini vagi, puteti imbunatati modul in care luati deciziile. Deciziile mai bune inseamna o alocare mai buna a resurselor care, la randul sau, poate conduce la costuri mai mici.
O eficienta mai buna – Folosind abordarea bazata pe proces pentru a intelege mai bine procesele folosite pentru a va furniza produsele si serviciile si pentru a avea o imagine generala asupra modului in care interactioneaza aceste procese, nu numai ca puteti lucra pentru a imbunatati fiecare proces, dar si pentru a reduce ineficienta atunci cand furnizati produsele sau urmariti fluxul de informatii intre procese.
Angajamentul managementului si al echipei – Atunci cand puneti accentul pe satisfacerea nevoilor clientilor, imbunatatirea sistemului si a proceselor si cresterea satisfactiei clientilor, angajatii dvs. vor pune accent pe rezultatele muncii lor. Cine poate sa inteleaga mai bine procesele pentru a incerca sa le faca mai bune decat oamenii care lucreaza cu ele? Si acest angajament poate imbunatati moralul angajatilor si satisfactia la locul de munca.
Relatii mai bune cu furnizorii – Imbunatatirea relatiilor cu furnizorii dvs. poate aduce multe beneficii in timp ce lucrati pentru a imbunatati satisfactia clientilor dvs. In parteneriat cu furnizorii dvs., puteti gasi modalitati de a face produsele si serviciile achizitionate mai putin costisitoare, livrate mai repede si mai potrivite nevoilor dvs. In general, acest lucru poate economisi timp si bani atat pentru dvs., cat si pentru furnizorii dvs.
Va imbunatatiti activitatea dvs. de zi cu zi – Imbunatatirea continua, facand sistemul de management al calitatii progresiv in timp, este atat de inradacinat in standardul AS9100, incat aceasta poate deveni o a doua natura pentru organizatia dvs. Cand se intampla acest lucru, puteti avea intreaga forta de munca implicata in gasirea unor modalitati de a face procesele dvs. mai bune, mai putin costisitoare si mai eficiente – ceea ce reprezinta o imbunatatire pentru toata lumea.
Unul dintre cele mai mari beneficii ale certificarii AS9100 este ca fiecare companie certificata trebuie sa fie inclusa in Sistemul Informational al Furnizorului Aerospatial (OAIS), mentinut de IAQG. Aceasta este o baza de date cautata la nivel mondial care este disponibila pentru orice companie din industria aerospatiala care se ocupa de selectarea si supravegherea furnizorilor si include nu numai informatii despre fiecare companie, ci si informatii de contact pentru achizitii. Deoarece baza de date OAIS este utilizata de industrie pentru a gasi furnizori, este ca un instrument de marketing gratuit pentru compania dvs., utilizat in intreaga industrie aerospatiala.
Pe langa aceste avantaje, AS9100, ca standard recunoscut la nivel international pentru sistemele de management al calitatii aerospatiale, va va oferi o imagine imbunatatita clientilor dvs. care inteleg ca gestionarea calitatii produselor si serviciilor dvs. este esentiala pentru succesul general al afacerii.