Indrumarile internationale privind Sistemele de Management al Serviciilor – ISO / IEC 20000 – au fost recent revizuite

Un Sistem de Management al Serviciilor IT (ITSMS) este un instrument strategic pentru a ajuta organizatiile sa isi imbunatateasca eficienta, sa optimizeze utilizarea tehnologiilor, sa economiseasca bani si sa ofere multe alte beneficii care depasesc domeniul IT. Seria ISO / IEC 20000 ofera cea mai buna gandire internationala pentru un ITSMS eficient.

Unii dintre cei mai competenti experti din lume in domeniul ITSMS au colaborat pentru a dezvolta standardul ISO/IEC 20000-1 “Tehnologia informatiei – Managementul serviciilor – Partea 1: Cerintele Sistemului de Management al Serviciilor”. Acesta este un instrument valoros pentru organizatiile care doresc sa implementeze sau sa mentina un ITSMS. In urma revizuirii sale la sfarsitul anului 2018, doua ghiduri din serie au fost actualizate si un alt document a fost elaborat.

ISO/IEC 20000-2 “Tehnologia informatiei – Gestionarea serviciilor – partea 2: Indrumari privind aplicarea sistemelor de management a serviciilor” si  ISO/IEC 20000-3 “Tehnologia informatiei – Gestionarea serviciilor – partea 3: Indrumari privind definirea domeniului de aplicare si aplicabilitatea ISO/IEC 20000-1” au fost revizuite, iar acestora s-a alaturat noul raport tehnic ISO/IEC TR 20000-7 “Tehnologia informatiei – Gestionarea serviciului – partea 7: Indrumari privind integrarea si corelarea ISO/IEC 20000-1: 2018 cu ISO 9001:2015 si ISO/IEC 27001:2013”.

Astfel, acestea includ politici de management al serviciilor, obiective, planuri, procese de management al serviciilor, interfete de proces, documentatie si resurse si furnizeaza informatii si recomandari importante pentru ca toti furnizorii de servicii, consultantii si evaluatorii sa se conformeze cerintelor ISO/IEC 20000-1.

Impreuna cu alte documente din serie, standardele mentionate mai sus ajuta utilizatorii sa interpreteze mai precis cerintele ISO/IEC 20000-1 si cuprind, de asemenea, exemple si sugestii care sa le permita sa le aplice mai eficient.

ISO/IEC 20000-2 si ISO/IEC 20000-3 se bazeaza pe “Structura la Nivel Inalt – HLS”, care este o structura comuna tuturor Sistemelor de Management elaborate de ISO, creand astfel functionalitati suplimentare si compatibilitate cu alte standarde.

Partea a 7-a ofera informatii si indrumari in cazul adoptarii ISO 9001 si ISO/IEC 27001, suplimentar fata de ISO/IEC 20000-1.

Sursa: iso.org