ISO a publicat un ghid practic pentru implementarea schemelor si standardelor de Management al Serviciilor IT

Afacerile din domeniul serviciilor exista pentru a furniza clientilor lor beneficii intangibile, precum consiliere, consultanta, facilitarea obtinerii unor bunuri, servicii de intermediere, inchiriere, turism, servicii hoteliere  etc.  Poate intr-o masura si mai mare decat in cazul bunurilor fizice, succesul in sectorul serviciilor inseamna intelegerea si satisfacerea asteptarilor clientilor. Dar, intr-o lume digitala rapida, aceste asteptari se schimba in mod constant.

ISO a creat un ghid practic privind modul de management al serviciilor in mediul de afaceri dinamic de astazi, utilizand ISO/IEC 20000-1:2018 “Tehnologia Informatiei – Managementul Serviciilor – partea 1: Cerinte privind Sistemul de Management al Serviciilor”, standardul international cheie pentru un Sistem de Management al Serviciilor din domeniul IT, dar nu numai.

Seria ISO / IEC 20000 pentru Managementul Serviciilor se aplica din ce in ce mai mult si altor servicii, nu numai serviciilor IT, indiferent daca este vorba de o intreaga companie sau de un departament individual.

Ghidul creat de ISO ofera indrumari privind modul in care puteti obtine rezultate optime utilizand in cadrul organizatiei dumneavoastra seria ISO/IEC 20000 “Managementul  Serviciilor IT”.

Aceasta serie, odata implementata intr-o organizatie, creeaza multiple avantaje in ceea ce priveste economisirea banilor, multumirea clientilor si utilizarea la maxim a tehnologiilor. Iar implementarea structurata a unui Sistem de Management al Serviciilor, realizata conform noului ghid, aduce numeroase beneficii unei organizatii, cum ar fi cresterea eficientei si imbunatatirea relatiilor cu clientii.

Ghidul este destinat celor mai putin familiarizati cu standardul ISO/IEC 20000-1 si celor care vor beneficia de informatii clare intr-un limbaj non-tehnic. Acesta ofera o prezentare generala usor de utilizat a ceea ce este necesar pentru punerea in aplicare eficienta a standardului si propune alte standarde si cadre care pot fi utilizate pentru indeplinirea cerintelor.

Ghidul Practic pentru Managementul serviciilor permite implementarea unor practici care sunt benefice si care adauga valoare unei organizatii intr-un mod clar si competent. Ghidul tine seama de nevoile specifice ale fiecarei organizatii si ii permite sa se adapteze in modul in care considera de cuviinta.

In plus, acesta descrie, de asemenea, modul de integrare in Sistemul de Management al Serviciilor IT a metodelor de management populare (cum ar fi Agile, Lean sau DevOps),  a schemelor si metodologiilor de management al serviciilor (ITIL®, COBIT®, CMMI-SVC®) si standardelor suplimentare (ISO 9001, ISO/IEC 27001, ISO 31000).

Asadar, ghidul practic elaborat de ISO cuprinde trei sectiuni principale:

  1. Un ghid practic pentru implementarea ISO/IEC 20000-1;
  2. Modalitati de imbunatatire masurabila a proceselor de management al serviciilor din organizatii, inclusiv aspecte precum maturitatea procesului, cultura si comunicarea organizationala.
  3. Indrumari privind utilizarea altor standarde integrate cu seria ISO/IEC 20000.

Ghidul poate fi obtinut de aici: https://www.iso.org/publication/PUB100441.html