Si ISO 44001 spune ca impreuna putem face mai mult
Colaborarea cu alte organizatii sau oameni poate fi un instrument puternic pentru realizari mai mari in afaceri. Un nou standard tocmai a fost publicat pentru a ajuta companiile si profesionistii sa faca exact acest lucru: ISO 44002:2019 ”Managementul relatiilor comerciale colaborative – Ghid de implementare a standardului ISO 44001”.
Beneficiile colaborarii in mediul de afaceri ca in orice context sunt numeroase si includ generarea de idei inovatoare, reducerea costurilor prin sporirea eficientei si partajarea resurselor, precum si accesul la noi servicii si tehnologii.
ISO 44001:2017 „Sisteme de management al relatiilor de afaceri colaborative – Cerinte si cadru” asista companiile sa stabileasca si sa imbunatateasca relatiile de colaborare, atat in cadrul organizatiilor, cat si intre acestea, pentru a beneficia la maximum din lucrul impreuna.
Noul standard ISO 44002 publicat in 2019 este un ghid de implementare pentru ISO 44001:2017, ceea ce inseamna ca:
- aprofundeaza informatiile prezentate in ISO 44001,
- ofera indrumari specifice pentru stabilirea, dezvoltarea si gestionarea relatiilor dintre terti
- utilizeaza ciclul de viata in opt etape, detaliat in ISO 44001, pentru a asigura relatii durabile avand la baza:
- constientizarea operationala,
- crearea de valori,
- cunostinte,
- evaluare interna,
- selectarea partenerilor,
- munca in comun,
- mentinerea relatiei de colaborare si
- strategiile de iesire.
- explica cerintele din ISO 44001 pentru a ajuta organizatiile sa-l implementeze in modul cel mai eficient.
Aceste informatii suport prezentate in ISO 44002 permit organizatiilor sa integreze cu succes cadrul de colaborare de afaceri ISO 44001 in sistemele, procesele si procedurile lor de management existente, pentru a optimiza beneficiile colaborarii.
Noul standard ISO 44002:2019 urmeaza aceeasi structura generala ca si alte standarde ale sistemului de management ISO (cunoscuta sub numele de Structura la nivel inalt), facilitand integrarea mai multor sisteme de management.
Standardul este aplicabil atat organizatiilor private, cat si organizatiilor publice de toate dimensiunile. ISO 44001 poate fi folosit pe mai multe niveluri diferite, de la un singur proiect sau un parteneriat unu-la-unu la mai multe aliante partenere in intreaga organizatie. Aceasta va ajuta organizatiile sa colaboreze mai bine impreuna, sa maximizeze beneficiile relatiilor lor cu partile interesate si sa sprijine sustenabilitatea acestora.
Sursa: iso.org