Organisme de Certificare Simple

 

Certificate necreditate sau acreditate?

Certificatele neacreditate sunt preferate de clientii pentru care costul achizitiei (certificatul neacreditat costa de 2 – 3 ori mai putin decat un certificat acreditat) si rezultatul pe termen scurt ( de exemplu bifarea conditiei “certificat ISO 9001 / ISO 14001 / ISO 45001 sau echivalent” la licitatii) sunt mult mai importante decat beneficiile pe care i le-ar aduce obtinerea unui certificat  acreditat.

De multe ori, managerul companiei certificate nu detine toate informatiile necesare pentru a face diferenta intre organismele de certificare si certificatele existente pe piata, astfel incat se intampla destul de des sa nu stie ce cumpara si sa descopere in situatii cheie – de exemplu contestarea certificatului sau la licitatii, descalificarea intr-o competitie pentru obtinerea unui client important in portofoliu etc.

Din acest motive mentionate mai sus si din cauza complexitatii domeniului standardelor internationale, de multe ori, beneficiile unui certificat acreditat raman complet necunoscute, utilitatea sa fiind evaluata strict dupa criterii cuantificabile ( de exemplu se evalueaza investitia in certificare dupa cati clienti noi a adus certificatul in portofoliu) omitand faptul ca certificatul nu este activ fix corporal sau o resursa umana sau o resursa financiara care sa produca direct rezultate (de exemplu nu este un utilaj sau un agent de vanzari sau o suma investita la bursa), ci este mai degraba un activ incorporat in bunul intangibil cel mai de pret al unei companii: marca.

Din punct de vedere al evaluarii ca bun intangibil, marca reprezinta rezultatul investitiilor in scopul mentinerii calitatii bunurilor. Calitatea perceputa – cel de-al treilea activ incorporat in marca, alaturi de Loialitate si Recunoastere – se refera la atributele care semnaleaza cum poate calitatea marcii sa se transforme intr-un important avantaj competitiv, devenind relevanta in decizia cumparatorului de a-si achizitiona un bun economic. Se considera ca valoarea unei marci de fabricatie reprezinta garantia consumatorilor; astfel, daca producatorii inseala asteptarile consumatorilor, acestia vor raspunde prin a devaloriza marca.

CISEO – One Stop Shop recomanda certificatele acreditate

Daca te afli in situatia in care analizezi pe ce varianta sa mergi, noi iti recomandam sa alegi unul dintre tipurile de certificate acreditate (Gold, Premium sau Standard) pentru toate beneficiile pe care acestea le aduc afacerii tale.

Insa vom respecta decizia ta daca ne vei solicita in mod expres un certificat neacreditat atat timp cat ne-am asigurat inainte ca decizia a fost luata de tine in deplina cunostinta de cauza si tu ai inteles in detaliu in ce situatii te ajuta si in ce cazuri nu te ajuta, sau mai mult chiar…te incurca un certificat neacreditat.

In afara de faptul ca suntem singura companie din domeniul standardelor internationale care iti putem oferi posibilitatea sa alegi exact produsul sau serviciul de care ai nevoie, si nu ce dorim noi sa iti vindem, tinem foarte mult la acest principiu de corectitudine fata de tine, spunandu-ti foarte clar de la bun inceput pe ce dai banii. Asta ne diferentiaza de orice alt posibil furnizor de servicii care mizeaza pe lipsa ta de informatie in acest domeniu complex in care exista 20.000 de standarde.

Asadar, inainte de a te decide pentru un certificat neacreditat, te rugam sa verifici care este cerinta exacta a autoritatii contractante sau a partenerului tau de afaceri si apoi sa alegi din portofoliul CISEO tipul de certificat care se potriveste cel mai bine afacerii tale.