CISEO – Pastila Info News Nr. 76
Stiai ca…
… ISO 22329:2021 a fost publicat de organizatia ISO si pregatit de Comitetul tehnic ISO/IEC JTC 1/SC 27 Securitatea informatiilor, securitatea cibernetica si protectia vietii private, in luna noiembrie 2021 (prima editie)?
ISO 22329:2021 SECURITATE SI REZILIENTA. MANAGEMENTUL URGENTELOR – Ghid de utilizare a retelelor sociale in situatii de urgenta contine indrumari cu privire la modul in care:
✓ social media poate fi integrata in comunicarea in managementul situatiilor de urgenta
✓ organizatiile si publicul pot utiliza si interactiona prin intermediul retelelor sociale inainte, in timpul si dupa un incident
✓ social media poate sprijini activitatea serviciilor de urgenta.
ISO 22329:2021 se aplica organizatiilor guvernamentale si neguvernamentale implicate in gestionarea situatiilor de urgenta si comunicarea crizelor.
Comunicarea eficienta intre organizatii si cu publicul sunt aspecte importante ale gestionarii situatiilor de urgenta.
Aparitia retelelor sociale, pe langa alte mijloace de comunicare, cum ar fi televiziunea, radioul si ziarele, a oferit mai multe optiuni de comunicare si o capacitate de comunicare imbunatatita, dar a facut, de asemenea, comunicarea mai dificila.
Este important ca organizatiile sa isi recunoasca potentialele beneficii si amenintari inerente atunci cand utilizeaza social media in strategia lor de comunicare, inclusiv comunicarea in situatii de criza.
Social media inseamna tehnologii si practici online pe care oamenii le folosesc pentru a impartasi opinii, experiente si perspective intre ei, transformand interactiunile traditionale.
Social media:
– poate imbunatati capacitatea de constientizare si comunicare a situatiei si ii poate ajuta pe cetateni sa se sprijine reciproc in timpul unei situatii de urgenta sau al unei crize,
– dar, de asemenea, poate raspandi informatii inexacte cu privire la un incident si raspunsul la un incident.
Informatii inexacte inseamna informatii care sunt false, care pot fi raspandite intentionat sau fara scop.
Organizatiile care au capacitatea de a monitoriza si utiliza social media pot profita de beneficiile potentiale si pot contracara potentialele consecinte negative care pot aparea din social media.
Standardele pot fi achizitionate de la membrul ISO national pentru fiecare tara sau din magazinul ISO.
Pentru a sprijini implementarea bunelor practici internationale pentru managementul urgentelor in organizatiile din Romania, CISEO ofera expertilor in domeniu oportunitatea de a se inscrie la cursul online international de formare ISO 22320 Foundation Online Course, livrat de un FORMATOR DE RENUME LA NIVEL MONDIAL. Prin intermediul acestui curs international, cursantii au acces la CERTIFICARE ACREDITATA VALABILA LA NIVEL MONDIAL.
Mai multe detalii aici:
by CISEO® Agentia pentru Certificare & Implementare Standarde Europene in Organizatii
www.ciseo.ro
It was useful for you? Share it if you LIKE it!